Fudge Brownie

52 kommentarer
 
 
 
 
Fudge Brownie med Flingsalt
 
Ingredienser:
 
Tryffel:
 
150 g mörk choklad 50%
1 1/2 dl vispgrädde 
flingsalt att strö över
 
Brownie:
 
150 gram osaltat smör 
2 3/4 dl socker 
1 1/2 dl kakao 
en nypa salt 
1 tsk vaniljsocker 
2 ägg
1 dl vetemjöl
 
Tryffel 
  1. Hacka chokladen och lägg den i en skål.
  2. Koka upp grädden och häll den över chokladen.
  3. Och låt stå en stund så att chokladen smälter.
  4. Rör sedan ihop till en slät tryffel.
  5. Täck bunken med plastfolie och låt stå i rumstemperatur.
Brownie 
 
  1. Sätt ugnen på 160 grader.
  2. Smöra kanterna på en bakform.
  3. Smält smör på låg värme i en kastrull.
  4. Ta bort kastrullen från värmen och blanda ner strösocker, kakao,salt och vaniljsocker.
  5. Vispa försiktigt ner ett ägg i taget.
  6. Vänd sedan ner mjölet försiktigt med en slickepott.
  7. Fördela smeten i en form.
  8. Grädda mitt i ugnen i 20 minuter.
  9. Låt kakan svalna lite innan du häller på tryffeln, strö på flingsalt.
  10. Låt kakan stå i kylen en stund innan du serverar den.
  11. Njut av den godaste brownin någonsin!
 
ph by me 
 
 
 
 
 
 
1 Robex Lundgren:

skriven

mums

2 Marie Bergman - Om livet på Cypern:

skriven

Åhh gud vad gott!! =)

3 Hanna Karlsson:

skriven

Åh så frestande och gott det ser ut!

4 Elin:

skriven

Åh herregud vad gott det ser ut!:) Ha en bra dag:)

Svar: Detsamma!:) roligt att du gillar det!
Linn Jönsson

5 Elin:

skriven

Ser sjuuukt gott ut!!

Svar: Den är verkligen himmelsk!
Linn Jönsson

6 Isabelle Olsson:

skriven

Mums vad gott det såg ut! Blev grymt baksugen nu!! :-D

Svar: Då tycker jag absolut att du ska prova denna! Den är smidig och lätt att göra!😊
Linn Jönsson

7 Sofia:

skriven

Men åh så gott det ser ut att vara :D

8 Jasmine:

skriven

Det ser farligt gott ut! <3
Kram

9 gia:

skriven

det skall jag göra i helgen, ser ju jätte gott ut :)

10 Sara:

skriven

Mums så gott !

11 Sara Ekman:

skriven

Men jisses så gott!!

12 Dejan JUL:

skriven

ASSÅ detta ser så GOTT ut så jag nästan dör!!

Svar: Den är underbar verkligen, ett måste tt prova!
Linn Jönsson

13 Fani:

skriven

Åh, det lät och såg verkligen hur gott som helst ut alltså :) Älskar sött och salt!

Svar: Ja, det är den bästa kombon!:))
Linn Jönsson

14 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

men mums

15 joe:

skriven

Mums så gott .:) vill ha!!

16 Kimmey ~ Kung varje dag:

skriven

Men åh så gott!

17 rebecka:

skriven

Åh jisses vad gott det där såg ut..

18 Johana Duggin:

skriven

OOH MY GOD!!

19 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Men gud så gott det ser ut!

Svar: Ja, den är himmelsk!:)
Linn Jönsson

20 Mamma Mindy:

skriven

Mums vad gott...

21 CattanB:

skriven

Allt ser så gott ut! Va duktig du är! Önskar en annan hade mer tålamod till bakning och smarriga saker :) skall absolut börja följa här så kanske jag får mer inspiration! :)

Svar: Åh, vad glad jag blir!!:) vad roligt jag ska fortsätta att inspirera!:)
Linn Jönsson

22 Alina:

skriven

Åh så gott

23 makeupbyelmiira.blogg.se:

skriven

Gud va gott :) Vill också haaa mums

24 Victoria:

skriven

åh vad gott det låter med flingsalt på! ser underbart ut :)

Svar: Flingsalt och choklad är verkligen bästa kombon:)
Linn Jönsson

25 MADDISENJ.SE:

skriven

Gud vad gott det där såg ut!

26 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

De där ser riktigt gott ut :) Ha en fortsatt trevlig kväll :)

Svar: Härligt! Detsamma:))
Linn Jönsson

27 zeb:

skriven

åh gud vad gott det såg ut, blev jättesugen på choklad nu haha

Svar: Det är svårt att inte bli sugen, med denna underbara kaka!:)
Linn Jönsson

28 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

skriven

Åh, vad det där verkar gott :D

Svar: Den är riktigt smarrig,ett måste att prova:)
Linn Jönsson

29 Johanna:

skriven

Gud så gott! Jag som var så himla sugen på att boka nåt idag.. tack för ett jätte bra/gott recept!! :)

Svar: Åh, vad snäll du är!:) roligt att du gillade receptet:):)
Linn Jönsson

30 Johanna:

skriven

Gud så gott! Jag som var så himla sugen på att boka nåt idag.. tack för ett jätte bra/gott recept!! :)

Svar: Vad roligt! Receptet är enkelt och går väldigt fort!:)
Linn Jönsson

31 Hanna Victoria Sahlqvist :

skriven

Åh mums!

32 Bea:

skriven

är det roy fares recept? :D mums!

Svar: Ja, det är det! Jag har ändrat lite i receptet men det är hans i grunden!:)
Linn Jönsson

33 Kattis:

skriven

Oj, nu måste jag nästan planera in lite tid för bakning i helgen. Ser verkligen jättegott ut! :)

Svar: Vad roligt det tycker jag absolut du ska göra!:)
Linn Jönsson

34 Isabell:

skriven

Åh mums vad gott!

35 Hanna Karlsson:

skriven

Åååhh vad gott! Är det Roy Fares recept du har användt dig av? :)

Svar: Ja i grunden! :) men jag har ändrat receptet lite:)
Linn Jönsson

36 Sara Högberg:

skriven

Mums vad god den ser ut!

Svar: Tack så mycket:) tack för titten:)
Linn Jönsson

37 Hanna ♡:

skriven

Oh va smarriga de såg ut, blir väldigt chokladsugen såhär på kvällen :)

Svar: Ja, man blir alltid chokladsugen när man ser brownie tycker jag:)
Linn Jönsson

38 Elina:

skriven

Men asså LÄGG AV, blir gråtfärdig så gott haha!

Svar: hahah men då tror jag du ska prova att baka den om du blir det:)
Linn Jönsson

39 Stickan!:

skriven

Åh, gud så gott det ser ut :-)

40 Sanna Widman:

skriven

Åh så himla gott det ser ut! :) <3

Svar: Vad roligt att du gillar det:):) Tack för titten!
Linn Jönsson

41 Felicia - Konstverk och mammaliv.:

skriven

Holy shit, det där måste jag pröva. :D Tror det blir imorgon!

Svar: Det tycker jag låter som en utmärkt ide :)
Linn Jönsson

42 Madde:

skriven

Åhhh, det ser gudomligt gott ut alltså!! :O

Svar: Tack:):)
Linn Jönsson

43 matilda:

skriven

Det där måste jag prova någon gång, såg verkligen supergott ut!:) :)

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra!:)
Linn Jönsson

44 ♫♪ sandra:

skriven

men gu så gott det ser ut!

45 Petra Johansson:

skriven

Åh så gott! Jag älskar choklad! :D

Svar: Finns inget bättre!:))
Linn Jönsson

46 Filippa:

skriven

Oh vad gott det ser ut!

47 matilda:

skriven

Herregud så gott det ser ut!

48 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Ohhhh. Gott!! Ser underbart ut, måste provas.

49 Malin - Gratisprinsessan:

skriven

Jisses! Det ser verkligen gudomligt gott ut! :D

Svar: Åh, tack vad roligt!:)
Linn Jönsson

50 MATILDA:

skriven

OH MY GOSH så gott :D

51 Sara:

skriven

Hjälp, vad gott! Snygga bilder också!

Svar: Åh, tack så jättemycket!!:))
Linn Jönsson

52 Thea:

skriven

Du får jättegärna uppdatera mer, älskar din blogg och dina recept! :)

Svar: Det kommer ett inlägg senare :)
Linn Jönsson