Nutellabullar

24 kommentarer
 
Nutellabullar
 
Ingredienser:
 
Sötedeg
  • 50 g jäst
  • 150 g Svenskt Smör
  • 5 dl mjölk 3%
  • 1 tsk salt
  • 1 dl strösocker
  • 12 tsk stötta kardemummakärnor
  • 14 dl vetemjöl
Nutella Fyllning:
  • 50 gram rumstempurerat smör 
  • 1 dl nutella 
  • 1 nypa salt
Gör såhär:
Smula jästen i en bunke. Smält smöret. Tillsätt mjölken och värm till fingervärme, 37°. Häll degspadet över jästen, rör om så att jästen löser sig. Tillsätt salt, socker, kardemumma och nästan allt mjöl. Arbeta degen tills den blir blank och smidig. Låt jäsa under bakduk ca 45 min. Sätt ugnen på 225°Rör ihop fyllningen. Arbeta degen på lätt mjölat bakbord. Dela den i två delar och kavla ut dem till rektanglar, ca 30x45 cm. Fördela fyllningen på rektanglarna. Vik långsidorna mot varandra. Skär tvärsöver i ca 2 cm breda remsor. Tänj och vrid degremsorna och forma dem till lösa knutar. Lägg dem på plåtar med bakplåtspapper. Låt jäsa under bakduk ca 35min. Pensla bullarna med ägg och strö över pärlsocker. Grädda i mitten av ugnen 8 – 10 min. Låt svalna på galler under bakduk.
 
 ph by me 

 
1 mamma mindy:

skriven

Mums vad gott :) måste testas :_)

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra! så otroligt goda:)
Linn Jönsson

2 Robex Lundgren:

skriven

mums

3 Marie Bergman:

skriven

Åhhh gud vad gott =)

Svar: Ja, de är himmelsk!
Linn Jönsson

4 Jessica:

skriven

Åh så gott, detta måste testas! :)

Svar: Det tycker jag absolut du ska!!😊
Linn Jönsson

5 Alexsandra:

skriven

Åh nutella! Vilka fina bilder

Jag har en blogazine med massor av inspiration i inredning, mode och hälsa, ta gärna en titt :)
Finns en hel del smarriga recept också, exempelvis ett galet gott kladdkaks recept som inte innehåller något socker!

http://zahla.se

Svar: Åh, tack så jättemycket!! Jag ska absolut kolla!:)
Linn Jönsson

6 Fröken.A:

skriven

Mmm... Allt med nutella är grymt!! :)

Svar: Ja nutella är såå bäst!
Linn Jönsson

7 milina.blogg.se:

skriven

ser sjukt goda ut! Men gillar inte nutella :/

Svar: Vad synd:(
Linn Jönsson

8 Lovisa Wallin:

skriven

Mums så gott det ser ut! Härliga bilder också :)

Svar: Åh, tack så jättemycket!:)
Linn Jönsson

9 Lovisa Wallin:

skriven

Mums så gott det ser ut! Härliga bilder också :)

Svar: Åh, tack så jättemycket!
Linn Jönsson

10 Jenny:

skriven

Bullar som är så gott!

Svar: Jaa verkligen!!
Linn Jönsson

11 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Super mumsigt :D

12 Biggeros:

skriven

Riktigt gott låter det!!!

13 Stella Fadel:

skriven

Nämen fy vad gott!!!

14 Elvira Edberg:

skriven

Åh vad gott, det ska jag verkligen prova nu när jag själv börjat tröttna på "vanliga" kanelbullar ;)

Svar: Ja men de kan man ju göra och då måste man prova något nytt! Så det tycker jag du gör rätt i!:)
Linn Jönsson

15 Elvira Edberg:

skriven

Åh vad gott, det ska jag verkligen prova nu när jag själv börjat tröttna på "vanliga" kanelbullar ;)

16 JUNITJEJ:

skriven

Vad de ser goda ut!

17 Sofia [fotoblogg]:

skriven

Ser väldigt gott ut! :)

18 Jenny:

skriven

Måste baka sådana! Låter underbart gott!

Svar: Ja, det tycker jag verkligen att du ska göra!!:)
Linn Jönsson

19 Sofia:

skriven

Så gott!!

20 Elin:

skriven

Åh, mums!

21 Http://carroat.blogg.se:

skriven

Mums, de måste jag testa :)

22 andreas:

skriven

har du ett eget fik?

Svar: Nej, tyvärr önskar att jag hade!😊
Linn Jönsson

23 Helen:

skriven

oj, vad mumsigt:))

24 Isabella:

skriven

superfina, måste testa någon gång :)
Fin blogg förresten!